Pengaruh Promosi Media Sosial Dan Desain Tempat Terhadap Keputusan Pembelian Di Restoran Bernuansa Jepang

Authors

  • Dede Sudiana Universitas Kuningan
  • Herma Wiharno Universitas Kuningan
  • Yanneri Elfa Kiswara Universitas Kuningan

DOI:

https://doi.org/10.31949/entrepreneur.v6i2.14159

Abstract

The purpose of this study is to test: 1) the effect of social media promotion variables on purchasing decisions 2) the effect of place design variables on purchasing decisions This study is aimed at visitors to the Japanese-style restaurant Joglo Arunika, Kuningan Regency. The study uses verification methods with a quantitative approach. The population in this study is the number of visitors to the Joglo Arunika restaurant in Kuningan Regency. The sample in this study amounted to 100 respondents using the Nonprobability Sampling technique, especially spot sampling. Primary data collection was obtained by distributing questionnaires through questionnaire sheets distributed to respondents. This study uses an analysis tool (Partial Least Square) with the Smart-PLS 4 application. The results of this study indicate: 1) social media promotion variables influence purchasing decisions 2) place design variables influence purchasing decisions.

Keywords:

Place design, purchasing decisions, social media promotion

Downloads

Download data is not yet available.

References

Ambarwati, Fitria. (2018). Pengaruh harga lokasi, harga dan bukti fisik terhadap Keputusan pembelian konsumen pada owl house coffee di Jakarta barat. Jakarta: Universitas Satya Nagara.

Bahri, Nur. (2021). Pengaruh Promosi, Desain Tempat Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Keputusan Pembelian Kopi Di Setara Coffee Batam Scientia Jurnal. Vol. 4 No. 4 (2021): Volume 4 Nomor 4 2021

Barus, C. S., & Silalahi, D. (2021). Pengaruh Promosi Media Sosial Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Pada Sosmed Cafe Abdullah Lubis Medan. Jurnal Manajemen Dan Bisnis, 21(2013), 1–15. https://doi.org/10.54367/jmb.v21i1.1182

Fahri, Mochamaddan & Jamaludin. (2022). Pengaruh Promosi, Persepsi Harga dan Lokasi Terhadap Keputusan Pembelian di Angkringan Nineteen. Humantech : Jurnal Ilmiah Multidisplin Indonesia Vol 1 No 10 Agustus 2022

Engel, J.F., Blackwell, R.D., & Miniard, P.W. (1995). Consumer Behavior (8th ed.). Dryden Press.

Ghozali, Imam dan Hengky Latan. (2014). Partial Least Squares (Konsep Teknik Dan Aplikasi) Menggunkan Program Smart PLS 3.0. Semarang: UNDIP

Husein, Ananda Sabil, (2015). Penelitian Bisnis dan Manajemen Menggunakan Partial Least Squares (PLS) dengan smartPLS 3.0, Modul Ajar. Malang: Universitas Brawijaya.

Hurriyati, Ratih. (2015). “Bauran Pemasaran dan Loyalitas Konsumen”. Jakarta: Alfabeta

Kotler, P. & Armstrong, G. (2018). Principles of Marketing (17th ed.). Pearson Education.

Mamonto, F. W., Tumbuan, W. J. F. ., & Rogi, M. H. (2021). Analisis Faktor-Faktor Bauran Pemasaran (4P) Terhadap Keputusan Pembelian Pada Rumah Makan Podomoro Poigar Di Era Normal Baru. Jurnal EMBA, 9(2), 110–121

Napitupulu, S., Tapiomas, N., & Tobink, R. (2021). Manajemen Pemasaran.

Rahayu, Sri. (2005). SPSS versi 12.00 dalam Riset Pemasaran. Bandung: Alfabeta

Syahrir, Muhamad. (2021). Pengaruh Kualitas Produk, Harga, Lokasi, Promosi Dan Kualitas Layanan Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Coffee Shop di Kota Gresik. PERFORMA: Jurnal Manajemen dan Start-Up Bisnis Volume 6, Nomor 4, Oktober 2021

Sugiyono. (2018). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Bandung: Alfabeta.

Sugiyono. (2018). Metode Penelitian Manajemen pendekatan kuantitatif,kualitatif,kombinasi , penelitian tindakan, penelitian evaluasi. Bandung: Alfabeta

Wuryansari, H. (2021). Pengaruh Promosi Media Sosial Terhadap Keputusan Pembelian Dan Implikasinya Pada Electronic Word Of Mouth Pada Cafe Brick Sleman. Seminar Nasional Informatika (SEMNASIF), 01, 319–336.

www.kuningmas.com pada tanggal 16 april 2024

Downloads

Abstract Views : 2
Downloads Count: 0

Published

2025-07-28

How to Cite

Sudiana, D., Wiharno, H., & Kiswara, Y. E. (2025). Pengaruh Promosi Media Sosial Dan Desain Tempat Terhadap Keputusan Pembelian Di Restoran Bernuansa Jepang. Entrepreneur: Jurnal Bisnis Manajemen Dan Kewirausahaan, 6(2), 98–108. https://doi.org/10.31949/entrepreneur.v6i2.14159

Issue

Section

Articles