Pelatihan Pemanfaatan Aplikasi Tiktok Sebagai Media Publikasi di SMPN 3 Nubatukan
DOI:
https://doi.org/10.31949/jb.v6i3.14776Abstract
Pelatihan pemanfaatan Aplikasi TikTok sebagai Media Publikasi di SMPN 3 Nubatukan bertujuan untuk meningkatkan kemampuan warga sekolah, khususnya guru dan siswa, dalam memanfaatkan platform digital secara positif dan kreatif. TikTok, sebagai salah satu media sosial yang populer di kalangan generasi muda, memiliki potensi besar sebagai sarana publikasi kegiatan sekolah, penyampaian informasi, serta promosi prestasi dan program pendidikan. Melalui pelatihan ini, peserta dibekali pengetahuan dasar tentang penggunaan aplikasi TikTok, strategi pembuatan konten edukatif yang menarik, serta etika bermedia sosial. Kegiatan ini diharapkan dapat mendorong keterampilan literasi digital, memperkuat citra sekolah di mata publik, dan menjadikan SMPN 3 Nubatukan sebagai sekolah yang adaptif terhadap perkembangan teknologi informasi
Keywords:
Desa paubokol, media sosial, pelatihan, TiktokDownloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Vianey Jarani Asten, Yoseph Riang

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
An author who publishes in the BERNAS: Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat agrees to the following terms:
- Author retains the copyright and grants the journal the right of first publication of the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 License that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal
- The author is able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book) with the acknowledgment of its initial publication in this journal.
- The author is permitted and encouraged to post his/her work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of the published work